Productomschrijving ‘Het aan zwarten beloofde land’

Onderwerp

De Black Hebrew gemeenschap in Dimona, Israel.

Doelgroep 

Bij het schrijven van dit artikel heb ik gekozen voor de doelgroep van het Volkskrant Magazine, omdat ik een artikel wilde maken dat geschikt zou zijn voor in dit magazine. Deze bijlage van de Volkskrant wordt gelezen door mannen en vrouwen van alle leeftijden, maar de nadruk wordt vooral gelegd op vrouwen tussen de 30 en 50 jaar oud. Deze vrouwen zijn vaak hoogopgeleid, nieuwsgierig, goed geinformeerd en zitten in de hoogste welstandsklasse.

Medium

Tijdschrift: Volkskrant Magazine

Genre

Reportage

Omvang

Tussen de 3.000 en 3.500 woorden

Invalshoek

Een kennismaking met een onbekende gemeenschap in een conflictgebied

Kernboodschap 

Ik wilde een verhaal maken over Israel dat anders zou zijn dan de meeste verhalen over dit land. Ik wil als journalist aantonen hoeveel bijzondere verhalen er te maken zijn in dit gebied en aan de lezer wil ik laten zien dat het niet alleen maar bommen en granaten regent in dit conflictgebied. Daarnaast wil ik de lezer natuurlijk kennis laten maken met deze bijzondere gemeenschap en zo een completer beeld geven van Israel.

Beeldsuggesties / opmaaksuggesties / infografics

Ik wil dit verhaal verwerken in een scrolly met veel grote foto’s.

Bronnen

Benyamin Smith

David Israel

Naomi Frison

Ahmadiel Ben Yehuda

Yehoshua Ben Yehuda

Ahbir Hacohane

Nathanyah Baht Israel

Procesverslag

Ik heb drie dagen bij de gemeenschap doorgebracht en er ook een nacht geslapen. Tijdens mijn verblijf ben ik vooral rond gaan lopen in het dorp en met mensen gaan praten. Ik kreeg ook een georganiseerd interview met de soort van persvoorlichter en een tour. De meest waardevolle informatie heb ik verkregen door gewoon mensen aan te spreken die ik tegen kwam als ik alleen door het dorp liep. Een uitgebreider procesverslag vind je hier.

Welke kernkwaliteiten wil je met dit product specifiek bewijzen

Zelfstandigheid

Diepgang en complexiteit

Creativiteit/originaliteit qua invalshoeken, aanpak en uitwerking

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *